Tanári

  • 2023.05.26
  • MeseCentrum

Kortárs irodalom az iskolában? – Mit és hogyan?

A MeseCentrum beszámolója.
Tovább
  • 2023.05.25
  • Acsai Roland

Hogyan tanítsuk… a Bánk bánt?

Acsai Roland írása.
Tovább
  • 2023.05.24
  • Kovács Gergely

A színházi nevelés sohasem állít, hanem mindig kérdez

Kovács Gergely beszámolója.
Tovább
  • 2023.05.23
  • Borbíró Aletta

Nem lesz megváltás

Borbíró Aletta beszámolója.
Tovább
  • 2023.05.18
  • MeseCentrum

„Megragadott Petőfi humora”

Petőfi-körkérdésünkre Majzik Valéria, a csurgói Csokonai Református Gimnázium tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.05.12
  • Vas Viktória

„A művészet a világ és önmagunk megismerésének gyakorlati eszköze”

Vas Viktória interjúja Simon Balázzsal.
Tovább
  • 2023.05.11
  • MeseCentrum

„Azáltal szerettethetjük meg a költőt, hogy élővé tesszük”

Petőfi-körkérdésünkre ezúttal Fekete Erzsébet, a marosvásárhelyi Bolyai Farkas Elméleti Líceum tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.05.09
  • MeseCentrum

Tartalmas szakmai nap Nyitrán

Jakab Zsófia és Molnár Krisztina beszámolója a Vadlazac workshop nyitrai állomásáról.
Tovább
  • 2023.05.04
  • MeseCentrum

A megismerés maga is rokonszenvet ébreszt

Petőfi-körkérdésünkre ezúttal Kertész Eszter, a Fóti Szabad Waldorf Iskola osztálytanítója válaszolt. 
Tovább
  • 2023.04.27
  • MeseCentrum

Nem kétdimenziós plakát, hanem költő

Petőfi-körkérdésünkre Korompayné Sebestyén Nóra, a Deák Téri Evangélikus Gimnázium tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.04.26
  • Fekete Richárd

Kerek és tartalmas nap

A napokban két Vadlazac-workshop is zajlott Veszprémben, a Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karán. Fekete Richárd beszámolója. 
Tovább
  • 2023.04.25
  • Veress Gyöngyi

„Pá, krumpli – mondta – és pá, rizs!”

Veress Gyöngyi beszámolója a Vadlazac párizsi bemutatkozásáról.
Tovább
  • 2023.04.20
  • MeseCentrum

„Nem érdemes szoborrá merevíteni Petőfi alakját”

Petőfi-körkérdésünkre Szűcs Tamás, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.04.13
  • MeseCentrum

Szeretem az „elrontott” Petőfi-verseket

Petőfi-körkérdésünkre Zeman Csaba, az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.04.11
  • Marton Angéla  

A vers birtokbavétele

Marton Angéla beszámolója.
Tovább
  • 2023.04.04
  • Borbíró Aletta

Rádiós hangjátékból ifjúsági regény

Borbíró Aletta beszámolója.
Tovább
  • 2023.03.30
  • MeseCentrum

Petőfi: a költő, akit szeretnek

Petőfi-körkérdésünkre Telkes Zsoltné, a csurgói Csokonai Református Gimnázium tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.03.23
  • MeseCentrum

Minden korosztálynál más a Petőfihez vezető út

Petőfi-körkérdésünkre Almásiné Nemeshegyi Gyopár, a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.03.21
  • Szokács Eszter

Közösségteremtés és ötletbörze forró csokival

Szokács Eszter beszámolója.
Tovább
  • 2023.03.16
  • MeseCentrum

„A zsenialitás átüt mindenen”

Petőfi-körkérdésünkre Gyeskó Ágnes, a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.03.09
  • Acsai Roland

Hogyan tanítsuk a Csongor és Tündét?

"Bujkáló" jambusok, játékos anapesztusok - Acsai Roland verstannal teli tanítási ajánlata a Csongor és Tündéhez
Tovább
  • 2023.03.07
  • Csörgei Andrea

Képzelet akcióban

Catarina Sobral képeskönyveiről pedagógusszemmel – Csörgei Andrea írása
Tovább
  • 2023.03.02
  • MeseCentrum

„A Petőfi-poétika alapvonása a meglepetésre törekvés”

Új körkérdésünkre Szarka Eszter magyartanár válaszolt. 
Tovább
  • 2023.02.23
  • MeseCentrum

„Petőfi költészetében sokféle szerelemkoncepció fért meg egyszerre”

Új körkérdésünkre Bacsó Péter, a budapesti Eötvös Gimnázium tanára válaszolt.
Tovább
  • 2023.02.15
  • MeseCentrum

„Meg kell mutatni, hogy Petőfi nem szobor”

Új körkérdésünkre Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke válaszolt elsőként.
Tovább
  • 2023.01.05
  • Acsai Roland

Hogyan tanítsuk a hexametert?

Acsai Roland írása.
Tovább
  • 2022.11.28
  • Veress Gyöngyi

Utazó Vadlazac

Veress Gyöngyi beszámolója a Vadlazac2 programunkról.
Tovább
  • 2022.11.17
  • Kolozsi Orsolya

Az irodalomtanítás gyönyörűsége és ellentmondásai

Kolozsi Orsolya minden magyartanárnak szívből ajánlja ezt a könyvet.
Tovább
  • 2022.11.02
  • Acsai Roland

„A János vitéz tanításának fontossága mind jobban nő az idő előrehaladtával”

Acsai Roland írása.
Tovább
  • 2022.10.20
  • Kovács Gergely
  • Illusztrált könyv
  • 10 éves kortól
  • Uniszex

Kaland, játék… matek

Kovács Gergely írása.
Tovább
  • 2022.10.14
  • Szokács Eszter

Európai szörnycasting

Olvassátok el a könyvbemutatóról Szokács Eszter beszámolóját.
Tovább
  • 2022.10.13
  • MeseCentrum

„A pedagógus az a kulcstényező, aki a tanulás sikerének meghatározója”

A Vadlazac2 szakmai programsorozata – beszámoló a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karán zajlott eseményekről.
Tovább
  • 2022.10.06
  • MeseCentrum

A Vadlazac2-programunk eljutott az országhatáron túlra is

Topolyán nagy sikerrel folyik a Vadlazac2-programunk, és hamarosan Pécsett, valamint Szekszárdon is kezdődnek gyakorlatorientált foglalkozásaink. 
Tovább
  • 2022.09.30
  • Pompor Zoltán

A népmese mindannyiunkat túlél

Pompor Zoltán beszámolója a tizennyolcadik népmese-konferenciáról.
Tovább
  • 2022.09.15
  • Veress Gyöngyi

„Szélre táruló szárnyak”

Ezt az ingyenes kiállítást minden középiskolásnak látnia kellene. Veress Gyöngyi beszámolójából az is kiderül, miért.
Tovább
  • 2022.09.07
  • Csörgei Andrea

„A könyvtáros személyisége mint csodateremtő eszköz”

Csörgei Andrea könyvajánlója.
Tovább
  • 2022.08.31
  • Csörgei Andrea

„A népmesemondás akkor virágzik igazán, ha mi magunk is mesélünk a gyerekeinknek, tanítványainknak”

Pedagógusgondolatok egy népmesemondó-találkozóról Csörgei Andreától.
Tovább
  • 2022.07.25
  • Csörgei Andrea

Óvodások „lexikona”

Csörgei Andrea írása.
Tovább
  • 2022.07.22
  • MeseCentrum
  • Kis meselexikon

A meséről és a metafizikai reményről

Miért hiszünk a mesék igazságosságában?
Tovább
  • 2022.06.29
  • Kaposi Ildikó
  • Óvodás
  • Illusztrált könyv
  • Uniszex

A ló, aki nem akart többé különleges lenni

Kaposi Ildikó írása.
Tovább
  • 2022.06.15
  • Kovács Gergely

Gyereknek lenni…

Egy hiánypótló magazint szemlézett Kovács Gergely.
Tovább
  • 2022.06.03
  • Veress Gyöngyi

Gyerekkönyvek a háborúról

Révész Emese előadásáról Veress Gyöngyi írt beszámolót.
Tovább
  • 2022.05.31
  • MeseCentrum
  • Kis meselexikon

Mit eszik és mit csinál a gyerekhorror?

Minden gyerek imád rettegni… Vagy mégsem?
Tovább
  • 2022.05.26
  • Lovas Anett Csilla

Buborékok, ha találkoznak

Lovas Anett Csilla beszámolója.
Tovább
  • 2022.04.27
  • Kovács Gergely
  • Humoros
  • Illusztrált könyv
  • 10 éves kortól
  • Uniszex

Ütős középkori történetek

Kovács Gergely akár az oktatásban is hasznosnak gondolja az alábbi két kötetet.
Tovább
  • 2022.04.14
  • Csörgei Andrea
  • Óvodás
  • Illusztrált könyv
  • Uniszex

„Az ünnep mégis úgy múlik el, hogy valami hiányt hagy maga után”

Csörgei Andrea ajánlja minden pedagógusnak szülőnek és gyereknek Bajzáth Mária legújabb könyvét, ami az ünnepeink valódiságát mutatja meg.
Tovább
  • 2022.04.08
  • Harmath Artemisz

Olvas a gyerek Tandorit?

A Virág Benedek Házban volt nemrégiben egy kerekasztal-beszélgetés arról, hogy mennyire él elevenen a(z) (gyerek)irodalomban Tandori „medvézése és madarazása”? Harmath Artemisz – a beszélgetés egyik résztvevőjeként – megírta a találkozó reflexióit.
Tovább
  • 2022.03.28
  • Lovas Anett Csilla

Kultúrsokk nélkül

Lovas Anett Csilla írása.
Tovább
  • 2022.03.18
  • MeseCentrum
  • Kis meselexikon

Változó emberi figyelmünk

Máshogy szórakozunk, ha sorozatfüggők vagyunk, mint ha könyvet olvasunk?
Tovább
  • 2022.03.10
  • Steinmacher Kornélia
  • Illusztrált könyv
  • 14 éves kortól
  • Uniszex

Kommentháború és felvilágosodás

Steinmacher Kornélia bátran ajánlja akár tanítási segédanyagként is a következő kötetet.
Tovább